3 nätters pass över

23 april, 2008

Jobbade två halvskapliga nätter och funderade på var alla sommarbarnen har tagit vägen. Var det inte en ganska dålig sommar förra året? *fniss*

Så inatt small det till. Än en gång råkade jag ut för det som förföljer mig. En stackars förstföderska med epidural, dålig progress och sugklocka. Tyvärr började hon även blöda direkt efter förlossningen så det var lite drama ett tag. I slutändan så hoppas jag att hon kommer att känna sig nöjd, vi hade många goda och bra stunder under natten. Ett härligt par!
Tyvärr var det inte bara inne hos oss som det var lite drama. Något annat rum hade också lite stressigt. Sen var det även som att trycka på en knapp. Helt plötsligt ringde telefonen oupphörligen och de födande strömmade in. Det var mycket att göra och barnen ploppade ut.

Ikväll har jag återigen tittat på Barnmorskorna. Återigen rygglägen. Det är lätt att bli kritiskt men sen vet man ju inte bakgrunden heller. Tror att det spelats in en hel del material och sen sållas det nog en hel del. Närbilder på underliv lockar nog inte heller den största av tv-tittarna. Man ser inte så mycket heller då barnet föds men det kan nog vara en fördel med det också då det sänds i tv.

Annars var det häftigt att se en bekant. Min kurskamrat Sofia har vid flera tillfällen figurerat i barnmorskorna.

Näpp, nu ska jag sova!
/Mia