1 år som barnmorska

Igår, 2009-01-11 firade jag 1 års jubileum. Inte var det något direkt firande. Sprang och irrade runt bland mina patienten gjorde jag. Men jag trivs, jag är lycklig och glad att jag satsade på att plugga vidare. Egentligen har familjen kommit mest i kläm. Lilla tjejen var bara 1½ år då jag började utbildningen. Idag fyller hon snart 4 och för henne har mamma alltid hållt på med bebisar och hjälpt till då bebisarna kommer ut.

I hennes värld finns det inget annat just nu. Hon gullar och håller på med sina dockor här hemma. Snackar mycket om hur hon var och vad hon hade när hon var bebis. Kanske beror det på att vi rensat ut alla bebissaker och sålt/gett iväg. Vår rensning har börjat!

Tänk, 1 år som barnmorska! Tiden går så fort! Jag har våndats, haft kul, gråtit, lärt mig en massa, fasats, njutit och sett så mycket underbart. Mitt arbete innebär verkligen livet, med allt som det innebär.

Kram till alla goa människor!

2 Responses to 1 år som barnmorska

  1. sandra skriver:

    Oj… vad fort tiden har gått!
    GRATTIS!

    Har förresten en liten award åt dig på min blogg!

    Kram på dej!

  2. jenn skriver:

    ja du tänk… det är stort… nått att fira verkligen. SJälv firar jag att det är 2 år sedan jag tog barnmorske examen, fem månader till så är det två år sedan jag var klar med eftersläpande förlossningar. Igår ringde jag till förlossningen för att boka tid för en vändning, det var chefen som svarade… ujuj… ja jag har hört att du är på mvc… vad roligt. Ja det är fantastiskt svarade jag. Sen var det inget mer med det.
    Jag tycker fortfarande efter ett år på mvc att det är det roligaste jag gjort i hela mitt liv.
    grattis på dig. KOLLEGA.
    Sträck på ryggen och jag hoppas vi ses på en bm konferans nånstanns 😉

    *kram*

Lämna en kommentar