Oj

Vad tiden går fort. Jag har jobbat en del. Haft många födslar och del annat på jobbet. Börjar känna att det roliga ändå överväger det tråkiga och ångestfyllda då det gäller jobbet. Det är roligt att vara barnmorska! Och det är så mysigt att få se dessa nya mirakel. Stunden/timmarna efteråt är det finaste man kan få uppleva. Dessa nyblivna föräldrar och deras småttingar. *Häftigt*

Sen har det varit valborg också. Vi hade middag hemma men en massa barn och vuxna. Straxt efter halv nio stack jag till jobbet. Hade en födsel med en liten tös som kom med vidöppen pannbjudning. Dvs huvudet böjdes inte fram som i vanliga fall utan flickan böjde det bakåt istället. Resultatet blir oftast en trögare förlossning och större omfång du huvudet framföds. Men denna gång gick det mycket bra. *nöjd*

Annars så har jag haft fullt upp med lite annan planering ett tag. Jag kan inte berätta vad ännu eftersom det blir ska bli en stor överraskning för den inblandade, men jag kan säga att det varit en hel del pusslande, fixande, ringande och pysslande.

Sen är badrumsrenoveringen i fullt hålligång. Elektrikern kommer på onsdag. Måte vi nu bara hinna innan den hektiska juni månaden börjar.

Life goes on…

1 Responses to Oj

  1. jenn skriver:

    vad spännande vännen, skall bli så kul att se o höra mera om renoveringen. Vi har precis valt ut vad vi skall ha i badrummet på ovanplan 🙂

    *kram*

Lämna en kommentar